Store Kampdag 2023

26. september 2023 kl. 15:20
Planlægningen havde taget flere uger, men det var det hele værd.
Lige siden Frederik Svane i foråret blev valgt som formand i Køge Nord FC, har han haft en drøm om at planlægge en STORE KAMPDAG, hvor så mange af klubbens hold som muligt spillede hjemmekamp. Så kunne klubben få mulighed for at vise sig frem og alle trænere og spillere kunne se hinanden spille fodbold og hygge sammen.
Det blev til hele 6 kampe fordelt fra U13-drenge, U15-piger og -drenge, U19-drenge og serie 1 og serie 4.

For alle de frivillige gik dagen i gang kl. 08.00, hvor telte, borde, hoppeborgen og slushicemaskinen skulle op.

Flere forældre havde bagt kage, som skulle sælges i boden og de ekstra penge kunne bruges til stævner med mere.
Heldigvis manglede der ikke folk til at hjælpe i det strålende solskin.

Kl. 10.30 gik den første kamp i gang, men desværre endte det med et lille nederlag til U13-drengene, som dog fik scoret fire gange og det blev fejret hver gang.
Alt i alt blev der scoret 26 mål og kun lukket 11 mål ind i de 6 kampe. 3 sejre, 2 afgjorte og et nederlag var dagens facit kl. 16.00, da alle kampe var spillet færdig.
Det har summet og der er blevet hygget og snakket blandt forældre og trænere, som der skal i en fodboldklub. Og så er det meget lang tid siden, vi har set så mange mennesker på stadionet ved Køge Nord FC. Det er gået over al forventning.

"Min drøm er at gøre dette to-tre gange om året.", slutter formand Svane.

(Foto: René Duevang) IG - @sportfoto.dk